QUÈ FAREM A SEGON AQUEST CURS?


Es desenvoluparan les competències bàsiques establertes a l’educació primària.

ÀREA  DE  LLENGUA CATALANA
Al llarg de tot el curs:
* Desenvolupament de  la competència comunicativa oral  i adquirir un bon nivell de llenguatge:

  • Comentaris de fets i vivències.
  • Expressió d’opinions, sensacions...
  • Comprensió d’explicacions orals, d’instruccions.
  • Adquisició i ús de vocabulari bàsic. Identificació de sinònims.
  • Resum de contes explicats i/o llegits.
  • Reconeixement  de la temporalització dels fets d’un conte i identificar personatges i situacions.
  • Invenció de petits contes.
  • Comprensió de missatges audiovisuals.
  • Lectura de textos adequats a l’edat i al moment evolutiu.
  • Memorització i recitació de rodolins, dites, poemes, endevinalles, embarbussaments...

 * Desenvolupament de  la competència comunicativa escrita:

  • Lectura expressiva de textos de tipologia diversa.
  • Domini del traç, de la intensitat i la grandària de la lletra.
  • Produir  textos creatius  amb coherència i correcció adequats a l’edat.
  • Còpia de frases i petits textos sense errades.
  • Seguiment de dictats de paraula i frase.
  • Aplicació de la concordança dins la frase.
  • Adquisició de les normes d’ortografia bàsiques:
-        L’apostrofació d’articles.
-        Els signes de puntuació.
-        Utilització de les majúscules en els noms de persona i de llocs.
-        Identificació dels dígrafs i grups consonàntics.

ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA:

-   Desenvolupament de la competència lingüística oral i escrita mitjançant lectures, explicacions orals, contes...
-        Adquisició de vocabulari bàsic, enriquint-lo i exercitar la memòria.
-        Desenvolupament de la capacitat de llegir, comprensió lectora i escriure.
-        Ortografia: normes bàsiques paral.lelament amb llengua catalana.
-        Escriure històries amb coherència, ben estructurades.

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

PRIMER TRIMESTRE:
-        Lectura, escriptura i reconeixement dels números fins al 500.
-        Sumes i restes de dos i tres sumands.
-        Calcular sumes portant-ne de dos i tres sumands i restes sense portar  amb números de dos i tres xifres.
-        La centena, les desenes i les unitats.
-        Descomposició i noció de quantitat dels números fins al 500.
-        Comparar números fent servir els signes  =,>, <
-        Sèries de números comptant i descomptant de 3 en 3, 5 en 5...
-       Geometria: les figures geomètriques, línies obertes i tancades, polígons, nombre de costats i vèrtex. Línies corbes, rectes, poligonals.
-        Mesura: amb el propi cos i mesures tipificades.
-        Agilització del càlcul mental i resolució ràpida de  problemes senzills.
-        Raonament lògic.
SEGON TRIMESTRE:
-        Lectura, descomposició, escriptura i representació dels números fins al 1000.
-        Reconèixer, ordenar, comparar, fer seriacions...
-        Sumar portant-ne amb tres xifres.
-        Restar portant-ne.
-        Raonament lògic.
-        Geometria: figures geomètriques, línies poligonals, vèrtex, nombre de costats...
-       Mesura: utilització dels diferents instruments per mesurar longituds, pesos, capacitats.
-        Càlcul mental i problemes orals i escrits.
-        Gràfics senzills.
-        Introducció a la multiplicació i a les taules de multiplicar.
TERCER TRIMESTRE:
-        La suma portant-ne i la resta portant-ne.
-        Raonament lògic.
-        Resolució de problemes escrits amb operacions de suma, resta i multiplicació.
-       Representació de conceptes bàsics i unitats de mesura: temps, capacitat, monedes i longitud.
-        Càlcul mental, operacions ràpides.
-       Memoritzar les taules de multiplicar segons la capacitat de cada alumne, com a mínim fins la del 5.

ÀREA DE MEDI

Es treballa a partir dels interessos dels alumnes, fent projectes i centres d’interès. També fem experimentació i  s’introdueixen altres temes principals de l’àrea.

  • Els canvis en la natura, matèria i energia (el reciclatge).
  • Entorn, tecnologia i societat (utensilis i màquines).
  • Canvis al llarg del temps (abans i ara).
  • Els éssers vius: Les plantes (classificació, cicle biològic).
  • Hort
PLÀSTICA

-        Potenciació de  la creativitat i la sensibilitat artística.
-        Utilització i manipulació de diferents materials.
-        Presentació polida dels treballs.
-        Treball del color, la forma, la proporció i la perspectiva.
-        Experimentació de diferents tècniques plàstiques en el pla i tridimensional.
-        Treball sobre un autor/artista reconegut.
MÚSICA

  • La música aporta als nens i nenes un treball global que incideix en el llenguatge, el valor artístic, el treball en equip, l’autosuperació, l’atenció i escolta, concentració, etc. mitjançant el desenvolupament dels elements propis de la música, també com a objectiu en sí mateix: cançó, dansa, audició, llenguatge musical i instruments. Es treballa de manera vivencial combinant els aspectes més participatius amb la seva representació sobre el paper.
ANGLÈS

  • Es treballa bàsicament la llengua oral per tal de desenvolupar la competència comunicativa de l’alumne/a sense deixar de banda el llenguatge escrit treballant el vocabulari bàsic i la memorització de paraules, cançons...
ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA

§        Consolidar i interioritzar l’esquema corporal
§     Treballar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per assolir un bon nivell de coordinació motriu.
§        Aconseguir que els alumnes adoptin hàbits de salut, higiene i seguretat.
§        Treballar l’expressió corporal, mitjançant danses i dramatitzacions (teatre)
§        Realitzar diferents tipus de joc: cooperatius, tradicionals, multiculturals.