Es desenvoluparan les
competències bàsiques establertes a l’educació primària.
ÀREA DE LLENGUA CATALANA
Al llarg de tot el curs:
* Desenvolupament de la competència comunicativa oral i adquirir un bon nivell de llenguatge:
- Comentaris
de fets i vivències.
- Expressió
d’opinions, sensacions...
- Comprensió
d’explicacions orals, d’instruccions.
- Adquisició
i ús de vocabulari bàsic. Identificació de sinònims.
- Resum
de contes explicats i/o llegits.
- Reconeixement de la temporalització dels fets d’un
conte i identificar personatges i situacions.
- Invenció
de petits contes.
- Comprensió
de missatges audiovisuals.
- Lectura
de textos adequats a l’edat i al moment evolutiu.
- Memorització
i recitació de rodolins, dites, poemes, endevinalles, embarbussaments...
* Desenvolupament de la
competència comunicativa escrita:
- Lectura
expressiva de textos de tipologia diversa.
- Domini
del traç, de la intensitat i la grandària de la lletra.
- Produir
textos creatius amb coherència i correcció adequats a
l’edat.
- Còpia
de frases i petits textos sense errades.
- Seguiment
de dictats de paraula i frase.
- Aplicació
de la concordança dins la frase.
- Adquisició de les normes d’ortografia bàsiques:
-
L’apostrofació
d’articles.
-
Els
signes de puntuació.
-
Utilització
de les majúscules en els noms de persona i de llocs.
- Identificació
dels dígrafs i grups consonàntics.
ÀREA DE LLENGUA
CASTELLANA:
- Desenvolupament
de la competència lingüística oral i escrita mitjançant lectures, explicacions
orals, contes...
-
Adquisició
de vocabulari bàsic, enriquint-lo i exercitar la memòria.
-
Desenvolupament
de la capacitat de llegir, comprensió lectora i escriure.
-
Ortografia:
normes bàsiques paral.lelament amb llengua catalana.
-
Escriure
històries amb coherència, ben estructurades.
ÀREA DE
MATEMÀTIQUES
PRIMER TRIMESTRE:
-
Lectura,
escriptura i reconeixement dels números fins al 500.
-
Sumes
i restes de dos i tres sumands.
-
Calcular
sumes portant-ne de dos i tres sumands i restes sense portar amb números de dos i tres xifres.
-
La
centena, les desenes i les unitats.
-
Descomposició
i noció de quantitat dels números fins al 500.
-
Comparar
números fent servir els signes =,>,
<
-
Sèries
de números comptant i descomptant de 3 en 3, 5 en 5...
- Geometria:
les figures geomètriques, línies obertes i tancades, polígons, nombre de
costats i vèrtex. Línies corbes, rectes, poligonals.
-
Mesura:
amb el propi cos i mesures tipificades.
-
Agilització
del càlcul mental i resolució ràpida de problemes senzills.
-
Raonament
lògic.
SEGON TRIMESTRE:
-
Lectura,
descomposició, escriptura i representació dels números fins al 1000.
-
Reconèixer,
ordenar, comparar, fer seriacions...
-
Sumar
portant-ne amb tres xifres.
-
Restar
portant-ne.
-
Raonament
lògic.
-
Geometria:
figures geomètriques, línies poligonals, vèrtex, nombre de costats...
- Mesura:
utilització dels diferents instruments per mesurar longituds, pesos, capacitats.
-
Càlcul
mental i problemes orals i escrits.
-
Gràfics
senzills.
-
Introducció
a la multiplicació i a les taules de multiplicar.
TERCER TRIMESTRE:
-
La
suma portant-ne i la resta portant-ne.
-
Raonament
lògic.
-
Resolució
de problemes escrits amb operacions de suma, resta i multiplicació.
- Representació
de conceptes bàsics i unitats de mesura: temps, capacitat, monedes i longitud.
-
Càlcul
mental, operacions ràpides.
- Memoritzar
les taules de multiplicar segons la capacitat de cada alumne, com a mínim fins
la del 5.
ÀREA DE MEDI
Es treballa a partir dels interessos dels alumnes, fent
projectes i centres d’interès. També fem experimentació i s’introdueixen altres temes principals de
l’àrea.
- Els canvis en la natura, matèria i energia (el reciclatge).
- Entorn, tecnologia i societat (utensilis i màquines).
- Canvis al llarg del temps (abans i ara).
- Els éssers vius: Les plantes (classificació, cicle biològic).
- Hort
PLÀSTICA
-
Potenciació
de la creativitat i la sensibilitat
artística.
-
Utilització
i manipulació de diferents materials.
-
Presentació
polida dels treballs.
-
Treball
del color, la forma, la proporció i la perspectiva.
-
Experimentació
de diferents tècniques plàstiques en el pla i tridimensional.
-
Treball
sobre un autor/artista reconegut.
MÚSICA
- La
música aporta als nens i nenes un treball global que incideix en el
llenguatge, el valor artístic, el treball en equip, l’autosuperació,
l’atenció i escolta, concentració, etc. mitjançant el desenvolupament dels
elements propis de la música, també com a objectiu en sí mateix: cançó,
dansa, audició, llenguatge musical i instruments. Es treballa de manera
vivencial combinant els aspectes més participatius amb la seva
representació sobre el paper.
ANGLÈS
- Es
treballa bàsicament la llengua oral per tal de desenvolupar la competència
comunicativa de l’alumne/a sense deixar de banda el llenguatge escrit
treballant el vocabulari bàsic i la memorització de paraules, cançons...
ÀREA D’EDUCACIÓ
FÍSICA
§
Consolidar i interioritzar l’esquema
corporal
§ Treballar les habilitats motrius
bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per assolir un
bon nivell de coordinació motriu.
§
Aconseguir que els alumnes adoptin
hàbits de salut, higiene i seguretat.
§
Treballar l’expressió corporal,
mitjançant danses i dramatitzacions (teatre)
§
Realitzar diferents tipus de joc:
cooperatius, tradicionals, multiculturals.