Es desenvoluparan les
competències bàsiques establertes a l’educació primària.
ÀREA DE LLENGUA CATALANA
Al llarg de tot el curs:
* Desenvolupament de la competència comunicativa oral i adquirir un bon nivell de llenguatge:
- Comentaris
de fets i vivències.
- Expressió
d’opinions, sensacions...
- Comprensió
d’explicacions orals, d’instruccions.
- Adquisició
de vocabulari bàsic.
- Resum
de contes explicats i/o llegits.
- Explicació
de petites històries, contes...
- Comprensió
de missatges audiovisuals.
- Lectura
de textos adequats a l’edat i al moment evolutiu.
- Memorització
i recitació de rodolins, dites, poemes...
* Desenvolupament de la
competència comunicativa escrita:
- Pas
de la lletra de pal a la lligada.
- Domini
del traç, de la intensitat i la grandària de la lletra.
- Produir
petits textos amb coherència i correcció adequats a l’edat.
- Còpia
de paraules i frases sense errades.
- Assoliment de la lectoescriptura.
- Introducció de les normes d’ortografia bàsiques.
ÀREA DE LLENGUA
CASTELLANA:
- Desenvolupament
de la competència lingüística oral i escrita mitjançant lectures, explicacions
orals, contes...
-
Adquisició
de vocabulari bàsic.
-
Ortografia:
normes bàsiques paral.lelament amb llengua catalana.
ÀREA DE
MATEMÀTIQUES
PRIMER TRIMESTRE:
-
Lectura,
escriptura i reconeixement dels números fins al 19.
-
Sumes i restes de dígits en horitzontal i vertical.
-
Les
desenes i les unitats.
-
Descomposició
i noció de quantitat dels números fins al 19.
-
Els
signes +, -, =,>, <
-
Geometria:
les formes geomètriques bàsiques, línees rectes i corbes.
-
Mesura:
amb el propi cos i mesures tipificades.
-
Càlcul
mental i problemes senzills.
SEGON TRIMESTRE:
-
Lectura,
descomposició, escriptura i representació dels números fins al 99.
-
Suma
i resta amb nombres fins el 99.
-
Geometria:
figures geomètriques, línies poligonals, vèrtex, nombre de costats...
-
Mesura:
Iniciació a l’ utilització del regle, el metre, la bàscula, capacitats...
-
Càlcul
mental i problemes orals i representats gràficament.
-
Gràfics
senzills.
TERCER TRIMESTRE:
-
La
suma portant-ne i la resta sense portar.
-
Raonament
lògic.
-
Iniciació
a la resolució de problemes escrits.
-
Representació
de conceptes bàsics de mesura, temps, diners i longitud.
-
Càlcul
mental, operacions ràpides.
ÀREA DE MEDI
Es treballa a partir dels interessos dels alumnes, fent
projectes i centres d’interès. A més a més s’introdueixen altres temes
principals de l’àrea:
- L’escola.
- El cos: parts principals, els sentits, higiene, moviments, alimentació saludable...
- Les estacions de l'any
- La
família
- La casa i el barri
- El poble i els oficis
- Els éssers vius: animals
- Hort
PLÀSTICA
-
Potenciació
de la creativitat i la sensibilitat
artística.
-
Utilització
i manipulació de diferents materials.
-
Presentació
polida dels treballs.
-
Treball
del color, la forma, la proporció i la perspectiva.
-
Experimentació
de diferents tècniques plàstiques en el pla i tridimensional.
-
Treball
sobre un autor/artista reconegut.
MÚSICA
- La
música aporta als nens i nenes un treball global que incideix en el
llenguatge, el valor artístic, el treball en equip, l’autosuperació,
l’atenció i escolta, concentració, etc. mitjançant el desenvolupament dels
elements propis de la música, també com a objectiu en sí mateix: cançó,
dansa, audició, llenguatge musical i instruments. Es treballa de manera vivencial
combinant els aspectes més participatius amb la seva representació sobre
el paper.
ANGLÈS
- Es
treballa bàsicament la llengua oral per tal de desenvolupar la competència
comunicativa de l’alumne/a sense deixar de banda el llenguatge escrit
treballant el vocabulari bàsic i la memorització de paraules, cançons...
ÀREA D’EDUCACIÓ
FÍSICA
§
Consolidar i interioritzar l’esquema
corporal
§ Treballar les habilitats motrius
bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per assolir un
bon nivell de coordinació motriu.
§
Aconseguir que els alumnes adoptin
hàbits de salut, higiene i seguretat.
§ Treballar l’expressió corporal,
mitjançant danses i dramatitzacions (teatre)
§
Realitzar diferents tipus de joc:
cooperatius, tradicionals, multiculturals.