QUÈ FAREM A PRIMER AQUEST CURS?


Es desenvoluparan les competències bàsiques establertes a l’educació primària.

ÀREA  DE  LLENGUA CATALANA
Al llarg de tot el curs:
* Desenvolupament de  la competència comunicativa oral  i adquirir un bon nivell de llenguatge:

  • Comentaris de fets i vivències.
  • Expressió d’opinions, sensacions...
  • Comprensió d’explicacions orals, d’instruccions.
  • Adquisició de vocabulari bàsic.
  • Resum de contes explicats i/o llegits.
  • Explicació de petites històries, contes...
  • Comprensió de missatges audiovisuals.
  • Lectura de textos adequats a l’edat i al moment evolutiu.
  • Memorització i recitació de rodolins, dites, poemes...

 * Desenvolupament de  la competència comunicativa escrita:

  • Pas de la lletra de pal a la lligada.
  • Domini del traç, de la intensitat i la grandària de la lletra.
  • Produir petits textos amb coherència i correcció adequats a l’edat.
  • Còpia de paraules i frases sense errades.
  • Assoliment de la lectoescriptura.
  • Introducció de les normes d’ortografia bàsiques.


ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA:

-   Desenvolupament de la competència lingüística oral i escrita mitjançant lectures, explicacions orals, contes...
-        Adquisició de vocabulari bàsic.
-        Ortografia: normes bàsiques paral.lelament amb llengua catalana.

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

PRIMER TRIMESTRE:
-        Lectura, escriptura i reconeixement dels números fins al 19.
-        Sumes i restes de dígits en horitzontal i vertical.
-        Les desenes i les unitats.
-        Descomposició i noció de quantitat dels números fins al 19.
-        Els signes +, -, =,>, <
-        Geometria: les formes geomètriques bàsiques, línees rectes i corbes.
-        Mesura: amb el propi cos i mesures tipificades.
-        Càlcul mental i problemes senzills.
SEGON TRIMESTRE:
-        Lectura, descomposició, escriptura i representació dels números fins al 99.
-        Suma i resta amb nombres fins el 99.
-        Geometria: figures geomètriques, línies poligonals, vèrtex, nombre de costats...
-        Mesura: Iniciació a l’ utilització del regle, el metre, la bàscula, capacitats...
-        Càlcul mental i problemes orals i representats gràficament.
-        Gràfics senzills.
TERCER TRIMESTRE:
-        La suma portant-ne i la resta sense portar.
-        Raonament lògic.
-        Iniciació a la resolució de problemes escrits.
-        Representació de conceptes bàsics de mesura, temps, diners i longitud.
-        Càlcul mental, operacions ràpides.

ÀREA DE MEDI

Es treballa a partir dels interessos dels alumnes, fent projectes i centres d’interès. A més a més s’introdueixen altres temes principals de l’àrea:

  • L’escola.
  • El cos: parts principals, els sentits, higiene, moviments, alimentació saludable...
  • Les estacions de l'any
  • La família
  • La casa i el barri
  • El poble i els oficis
  • Els éssers vius: animals 
  • Hort

PLÀSTICA
-        Potenciació de  la creativitat i la sensibilitat artística.
-        Utilització i manipulació de diferents materials.
-        Presentació polida dels treballs.
-        Treball del color, la forma, la proporció i la perspectiva.
-        Experimentació de diferents tècniques plàstiques en el pla i tridimensional.
-        Treball sobre un autor/artista reconegut.

MÚSICA

  • La música aporta als nens i nenes un treball global que incideix en el llenguatge, el valor artístic, el treball en equip, l’autosuperació, l’atenció i escolta, concentració, etc. mitjançant el desenvolupament dels elements propis de la música, també com a objectiu en sí mateix: cançó, dansa, audició, llenguatge musical i instruments. Es treballa de manera vivencial combinant els aspectes més participatius amb la seva representació sobre el paper.

ANGLÈS

  • Es treballa bàsicament la llengua oral per tal de desenvolupar la competència comunicativa de l’alumne/a sense deixar de banda el llenguatge escrit treballant el vocabulari bàsic i la memorització de paraules, cançons...

ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA

§        Consolidar i interioritzar l’esquema corporal
§     Treballar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per assolir un bon nivell de coordinació motriu.
§        Aconseguir que els alumnes adoptin hàbits de salut, higiene i seguretat.
§       Treballar l’expressió corporal, mitjançant danses i dramatitzacions (teatre)
§       Realitzar diferents tipus de joc: cooperatius, tradicionals, multiculturals.